Årslista

- Vem har stått mig närmst under 2008?
Oj, det är rätt många. Men jag ska räkna upp dem. En efter en.


Min mormor, hon har stått mig allra närmast. Hon har alltid gjort och kommer alltid att göra. Hon har hjälpt mig när jag haft mycket att tänka på. Hon har fått mig att göra klart det där lilla extra istället för att tappa lusten. Hon har fått mig att inse att livet inte alltid handlar om här och nu, utan också om då och sen. Någonting hon påminner mig om varje dag är hur mycket hon älskar mig. Min fina underbara mormor. Livet skulle inte vara lätt utan dig.


Kimilia, en utav mina absolut närmaste vänner som alltid har funnits där för mig under årets gång. Hon är en tjej som jag ringer om jag behöver reflektera med någon om någonting. En stark tjej som alltid vågar stå för den hon är och för det hon tycker. Hon har hjärna och kapacitet för att uppfylla alla mina drömmar och mål med livet. Jag vet att hon inte bara finns där för mig i de bra stunderna, utan även i de dåliga stunderna då jag kommer att behöva henne som mest.


Sarah-Kate, min klassmate. Min stjärna, mitt underbara hjärta. Vi har haft många upp och nergångar i våran relation. Men under året som gått har vi båda lärt oss att man inte kommer någonstans på att ta den andra förgivet. Hon har definitivt stått mig närmast. Jag har alltid ringt henne. Hon har alltid skrattat åt mina knäppa idéer, samtidigt som hon har stöttat mig i dem. Hon är en stjärna på klar himel. En tjej jag aldrig skulle tveka på att ringa ifall det skulle vara någonting.


Jeanette, alltid god och glad, söt och otroligt vacker. Denna tjej är en otroligt positiv person. En person som man blir glad, och framförallt lycklig av att vara tillsammans med. Vi tänker oftast lika och det gör att vi fungerar så bra ihop. Vi har gråtit och vi har skrattat tillsammans under årets gång, och även i de svåraste studerna har vi funnits där för varandra. Hon är en tjej som jag kan vara mig själv med, en tjej som vet hur jag är och vad jag har varit med om. Jag behöver inte alltid berätta klart meningen, för hon vet hur den slutar. Hon förstår mig som ingen annan.


Josephine, min låtsas syster. Vi bor nära varandra och hänger ofta tillsammans, vi är lika och därför tror folk alltid att vi är syskon. Vi har samma humor och gillar samma saker. Även om vi faktiskt inte känt varandra sådär jättelänge så vet jag att våran vännskap är här för att stanna. När man är sugen på en lugn hemmakväll med några glas vin är Joey mitt förstahandsval, och inte bara då, utan om man vill gå ut över huvudtaget. Vi vill gå till samma ställen och har alltid roligt tillsammans.


Kristoffer, min underbara, fina pojkvän. En människa som jag alltid kommer att ha stor respekt för. Han är otroligt smart och han kommer att gå otroligt långt i livet. Mitt liv har förändrats ganska radikalt sedan jag blev tillsammans med honom. Men inga dåliga förändringar enligt mig, mer än att jag kanske har lite mindre tid för alla andra nu eftersom att det kommer in en till närastående till mig. Han vet hur han ska trösta mig och finns alltid där. Skulle jag ringa mitt i natten och vara förtvivlad över någonting så skulle han komma. Jag vet det. Han betyder så mycket för mig och jag vet vad vi har tillsammans.


Mamma, utan henne skulle jag inte vara den jag är idag. Vi har fått en sådan fin kontakt. Jag kan prata och skoja med henne om allt och hon tycker fortfarande om mig för den jag är. Hon låter mig vara den människan jag vill vara och hon stöttar mig i det jag gör, även om hon ofta har starka åsikter, precis som sin dotter. Hon föddes för att älska andra och kärlek föder kärlek. Det är min mamma bra på. Att älska. Hon visar ofta hur mycket hon faktiskt älskar mig och även om jag inte alltid tänker på det så gör hon så mycket småsaker som underlättar för mig. Älskade mamma. Ingenting vore jag utan dig.


- Blev jag kär under 2008?
Ja det blev jag, i mitt livs största kärlek.


- Vilka låtar kommer att alltid påminna mig om 2008?
Forever, Waiting on the world to change, DVNO, Just dance och många fler


- Vilket datum från 2008 kommer jag alltid att minnas?
14 april


- Vad gjorde jag under min födelsedag 2008?
Hade en tjejmiddag som inte blev allt för bra. Blev inte sådär jättelyckat, men hey, krogdebuten var ju redan bruten so who cares.


- Vad planerade jag att göra 2008 men som inte blev av?
Jag tror faktiskt inte att jag planerade att göra någonting som inte blev av.


- Vilka länder besökte jag 2008?
Österrike och Egypten


- Vad gjorde jag 2008 som jag aldrig gjort förut?
Jag reste utomlands med min pojkvän.


- Vad spenderade jag mest pengar på under 2008?
Cigg tror jag. 50kr om dagen är ju inte att rekomendera. Annars kläder, resor och alkohol.


- Mitt största misstag under 2008?
Tror inte jag gjorde några större misstag vad jag kan komma på.


- I korta drag, var 2008 ett bra år?
Ja, det bästa året i mitt liv. Jag har tänkt till och nu vet jag vilka människor som verkligen betyder någonting för mig. Vilka jag kommer att ha kvar i mitt liv och vilka jag prioriterar långt före alla andra. Jag har också lärt mig att det lönar sig att vara ärlig, inte bara mot andra utan också mot sig själv. Jag har fått en så mycket bättre kontakt med min pappa, vilket jag är otroligt glad över. Men ja, året har varit otroligt bra, och bättre kommer det att bli.


- Planer för det kommande 2009?
Studenten och allt vad det innebär som är helt säkert. Sen får tiden utvisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0